K čemu dnes slouží Meta Description?

23.09.2016| Petr Fidler

Má dnes ještě cenu zabývat se meta tagem Description? Odpověď se zdá být na první pohled jednoduchá, ovšem s ohledem na různé situace to už tak jednoznačné není.

Meta tag Description slouží pro krátký popis obsahu stránky. Podstatné je, že vyhledávače ho mohou použít pro zobrazení popisku stránky ve výsledcích hledání (SERP). Díky tomu může mít Description vliv na míru prokliku. Uživatelé raději kliknou na odkaz, který má u sebe zobrazený autorem pečlivě napsaný text, než na odkaz s útržky nekompletních vět.

Description je tedy vhodné vyplňovat vždy, když je to možné. Důležité je právě ono slovíčko možné - u rozsáhlých webů může být sepsání popisků časově velmi náročné. V takových případech je nejlepší tag vyplnit jen u důležitých stránek a jinde ho vůbec nezobrazovat.

Nejčastější chyba je, že se na celém webu použije stejný text. To není příliš dobré řešení - takový popisek bude příliš obecný a ztratí tak relevanci k zobrazené stránce.

V určitých situacích je možné text generovat strojově, ale tento krok by se měl vždy pečlivě zvážit a použít pouze v odůvodněných příkladech. Například server Peníze.cz používá strojově generovaný popisek v katalogu firem, kde není příliš jiných možností:

Strojově generovaný Meta Description

Meta Description podporují oba nejvýznačnější vyhledávače, se kterými se u nás setkáme - Google i Seznam. Oba zároveň uvádí, že meta popisek použijí pouze v případě, že je relevantní k dané stránce a zároveň nepůjde vzít lepší popisek přímo z hlavního obsahu stránky.

Jak tedy Meta Description použít?

  • Description vystihuje obsah konkrétní stránky, je psaný pro každou stránku zvlášť
  • Obsah tvoří 1 nebo 2 věty do 160 znaků
  • Text by naopak neměl být obecný pro celý web
  • Pokud nelze vytvořit unikátní popisek pro každou stránku, je lepší tag ve zdrojovém kódu neuvádět

Zaujal tě článek a chceš ho nasdílet?