Blog

Narovnejte se s Lumo Lift

01.01.2017 Petr Fidler

Již přes 2 roky se snažím dělat něco pro sebe - sedět, stát a hýbat se podle zásad správného držení těla. Jinými slovy - pokouším udržet své tělo rovně. Může se to zdát jako jednoduchá věc, ale věřte mi, opak je pravdou. Dnes vám představím jednoho pomocníka, který mi s tím pomáhá.

Celý článek

Test použitelnosti webu s fotodárky

13.12.2016 Petr Fidler

Fotokalendáře, obrazy z vlastních fotek apod. patří mezi oblíbené dárky. Zatím se mi ale nepovedlo najít použitelnou aplikaci, ve které by šlo kalendář snadno vytvořit. Všude narazíte na menší či větší problémy a v krajním případě dostanete kalendář s přeházenými týdny (což je u kalendáře dost podstatná vada, řekl bych), jako se to stalo mně. Pojďme se podívat, jak by šlo vylepšit aplikaci od Bontia.cz, kde jsem si nakonec objednal letošní kalendář.

Celý článek

EET - praktická implementace v e-shopu

15.11.2016 Petr Fidler

O Elektronické evidenci tržeb (EET) je v poslední době slyšet opravdu hodně. Ostrý provoz má začít 1. prosince 2016 a druhá vlna je naplánovaná na 1.3.2017. Právě ta se dotkne také mnoha e-shopů. Podívejme se tedy na to, co pro ně vlastně implementace Etržeb může znamenat. V článku budu předpokládat, že metodické pokyny zůstanou v současné podobě - tedy že EET se dotkne elektronických obchodů s platbou kartou.

Celý článek

Recenze - Chytrý hrníček Moikit Cuptime2

11.11.2016 Jarka Šmejkalová

Sednout si na pět minut k počítači je zaručený způsob, jak strávit minimálně dvě hodiny svého času. A co vše se dá zvládnout nebo dokonce zmeškat za ty dvě hodiny? Je toho moc, od včasného odchodu na autobus, přes promeškanou schůzku, až třeba po uvaření či jen obyčejné vynechání pitného režimu. Čas prostě uteče jak voda, ani nemrkneme. A co hůř, co když člověk u PC nejen tráví volný čas, ale dokonce pracuje?

Celý článek

Zákaznický přístup

03.11.2016 Petr Fidler

"Máme skvělý zákaznický přístup!" "Naší největší výhodou je vstřícný přístup k zákazníkům." "Děláme vše proto, aby byl náš zákazník spokojený." "Naším cílem je spokojený zákazník, který se bude rád vracet."

Kolikrát jste už slyšeli / četli podobná hesla? Určitě mnohokrát, obchody je používají poměrně často. Vzpomenete si ale, zda jste někdy byli jako zákazník opravdu spokojeni? Kdy obchod tohle heslo skutečně dodržel?

Celý článek

Velikost písma na webu a čitelnost

10.10.2016 Petr Fidler

Dnes mám krátké zamyšlení nad velikostí písma na webu. Podíváme se hlavně na to, jak ovlivňuje použitelnost webů. Dají se vaše texty snadno přečíst? Jak můžete čitelnost ovlivnit?

Celý článek

K čemu dnes slouží Meta Description?

23.09.2016 Petr Fidler

Má dnes ještě cenu zabývat se meta tagem Description? Odpověď se zdá být na první pohled jednoduchá, ovšem s ohledem na různé situace to už tak jednoznačné není.

Meta tag Description slouží pro krátký popis obsahu stránky. Podstatné je, že vyhledávače ho mohou použít pro zobrazení popisku stránky ve výsledcích hledání (SERP). Díky tomu může mít Description vliv na míru prokliku. Uživatelé raději kliknou na odkaz, který má u sebe zobrazený autorem pečlivě napsaný text, než na odkaz s útržky nekompletních vět.

Celý článek